|
|
Registrera •
FAQ
• Sök • Logga in
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 2 inlägg ] |
|
Behöver hjälp att förstå dessa suror!
| Författare |
Meddelande |
|
EmirBiH
|
 Behöver hjälp att förstå dessa suror!
Assalamo aleikom.
En man frågade mig: Om Koranen är Guds ord, borde den inte vara ofelbar? jag svarade: jo. då sa han : men varför stämmer inte sura 67:5 och 37: 6-8 överens med dagens vetenskap?
jag vet inte vad jag ska säga... snälla hjälp
Sura 67:5 lyder: "Vi har låtit den nedre himlen lysas upp av stjärnskott [som] prydnad och för att hålla de djävulska krafterna i schack; och för dem har Vi i beredskap en högt flammande Eld."
och 37:6-8: "Vi har smyckat den nedre himlen med stjärnor och stjärnskott, ett skydd mot alla upproriska andar, som inte skall lyssna till de högsta väsendenas [tal]. Därför drivs de bort [av stjärnskott] från alla håll"
|
| sön mar 07, 2010 14:30 |
|
 |
|
Tahiri Faqeer
Blev medlem: ons apr 19, 2006 20:25 Inlägg: 1322 Ort: Darbar Allahabad Shareef, Kandiyaro
|
 Re: Behöver hjälp att förstå dessa suror!
Citera: då sa han : men varför stämmer inte sura 67:5 och 37: 6-8 överens med dagens vetenskap? Vad är dagens vetenskap?
| mån mar 08, 2010 14:46 |
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 2 inlägg ] |
|