Jazak-Allah khayr för all den hjälp som jag får här. Det är viktigt för att ge den bästa servicen för alla mina systrar.
fre jan 29, 2010 1:39
Aaliyah
Re: Hjälp med utveckling av Khimar
Wa alaykom salam,
Jag använder khimar vanligtvis, men har inte råd med dessa även om de är fina mashaAllah men alltför dyra, tyvärr. Kanske vore något att skaffa in billigare alternativ med för de lite fattigare men som gärna använder khimar med?
fre jan 29, 2010 21:53
Umm Yûsuf
السلام عليكم و رحمة الله و بر كاته
MashaAllah jättesnygga!! Men jag tycker att alla modeller ska ha många färgalternativ
Min favorit är Halima, fast jag hade velat ha den i olivgrönt
Jag efterlyser en liknande 'Fatima', fast den är kort som en khimar; perfekt för småbarnsmammor. Jag har inte längre khimar av den anledningen, jag kände mig handikappad Jag har sett somaliska systar med såna, vissa med litet broderier eller revärer och grejer på
Hur är tygerna förresten? Jag gillar de tunnare, lättare. Jag har aldrig haft mycket för dem i gardintyg
BTW!! Ojojoj vilka snygga jackor -mashaAllah! Problemet är ju att man måste välja mellan pepitarutor och jeanstyg
tis feb 02, 2010 19:39
shifaa
Jazakom Allahu khairan för eran feedback!
InshaAllah när jag får in billigare khimar kommer de att kosta mindre! Jag måste köpa in en större kvantitet för att få bättre pris. Gör dua' för oss.
sön feb 07, 2010 7:58
maryam72
*raderat*
Senast redigerad av maryam72 ons mar 03, 2010 21:46, redigerad totalt 1 gång.
lör feb 13, 2010 15:55
Aaliyah
maryam72 skrev:
Aaliyah skrev:
Wa alaykom salam,
Jag använder khimar vanligtvis, men har inte råd med dessa även om de är fina mashaAllah men alltför dyra, tyvärr. Kanske vore något att skaffa in billigare alternativ med för de lite fattigare men som gärna använder khimar med?
Bismillah
subhanAllah håller med dig kära syster! det är svårt att klä sig enligt reglerna för dom Islamska kläderna är extremt dyra här.. pratade med en kvinna som säljer khimars och abayor att kläderna köps i andra länder för kanske 20-100 kr men säljs sen för flera hundra här vilket inte är så kul för oss som inte har så mycket pengar
jag var i marocko alhamdulillah förra året och köpte abayor för ca 60 kr som fanns i butiker i sverige för 500 kr subhanAllah
må Allah subhana wa taála vägleda dom som vill tjäna pengar på systrars behov av rätt klädsel
ett tips är att sy egna, jag håller på att lära mig sy abayor alhamdulillah, i princip rätt enkelt om man vet hur nål och tråd fungerar *s* inshaAllah håller på att lära mig
Fiamanallah
Har funderat på att sy själv men har ingen symaskin där jag bor. Får i så fall göra det hemma hos mina föräldrar vilket kanske inte är så lyckat. Har du mall på hur man gör khimar som är 120 cm lång?
sön feb 14, 2010 17:29
shifaa
Jag vet att detta inte är en khimar men det är en abya som vi tidigare hade endast i svart. Den var otroligt populär och nu har vi alhamdulillah den i en underbar mörk vinröd färg.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori